Jak na šumavský Poledník

Typ: Pěší trasa Vzdálenost: 13.1 km Obtížnost: Střední Převýšení: 327 m Hodnocení: 80/5

Rozledna Poledník je v rekonstrukci!

Nejprve pár rad. Po přečtení popisu přejděte do bodů zájmu, zvětšete mapu a klikněte na slzičku. Jedním z bodů zájmu je vynikající kachna s červeným zelím v restauraci na Rovině u Hartmanic (najdete v mapě). Další podobné výlety k vrcholům z okolí vrchu Ostrý, Pancíř, Polom, Černé hoře, Jelenímu, Antýglu (Sokol) najdete vpravo v banneru ,,související trasy´´.

Jak na Poledník z Modravy pěší i cyklo

Nejprvé vás na horu Poledník zavedeme z Modravy. Vydáte se okolo muzea dřevařství a poté pokračujete proti proudu Roklanského potoka. Na konci Modravy minete nouzové nocoviště a pokračujete pohodově k Rybárně. U Rybárny si můžete vybrat, buď půjdete vlevo dále proti proudu potoka nebo si cestu mírně prodloužíte přes Tříjezerní slať.

Ať už jste se vydali jakoukoli cestou, sejdete se všichni na Javoří pile. Jen kousek za ní je další rozcestí s názvem Tmavý potok. Na tomto rozcestí si můžete opět vybrat, buď půjdete rovně po červeném turistickém značení a to pouze v období 15.7. - 15.11. (můžete nakouknout i do Bavorska Buchenau - Hochschachten), nebo odbočíte doprava stejně jako my. V těchto místech začíná stoupání k rozcestí Za Oblíkem. I zde si můžete cestu prodloužit ke kamenité vyhlídce Oblík. Dále se přes Vaňkovu cestu dostanete k Bavorské cestě. Zde odbočíte doleva, sejdete z asfaltky a přes Předěl se dostanete k vyhlídce na Poledníku. I zde se nachází nouzové nocoviště.

Jak na Poledník z Velkého Boru pěší i cyklo

Další možností jak se dostanete na Poledník je, že zaparkujete na malém parkovišti Velký Bor. Parkoviště bývá volné a nachází se kousek od Prášil směrem na Srní. Nadjete ho také v mapě mimo trasu.

Z parkoviště se vydáte doleva a za zatáčkou přejdete přes silnici. Pokračujet stoupáním k rozcestí Nová Studnice, Bavorská cesta, Předěl, Poledník. Délka tam i zpět 15 km.

Další tipy na výlety z parkoviště Velký Bor:

Půjdete-li (pojedete-li cyklo Otavská 2118) z parkoviště po modré rovnou do lesa, dojdete příjemným klesáním k říčce Křemelná (2,8 km). Most přes říčku využili filmaři při natáčení detektivního seriálu policie Modrava (byla zde vhozena flinta do řeky). Vyšlápnete-li na Stodůlky a budete pokračovat přes Malý Babilon, Pustinu, Pod Březníkem, Březník (za rozcestím výhledy na Sušici a hrad Kašperk), dojdete (dojedete) k restauraci Rovina, najdete v mapě jako slzičku. Báječná kachna se zelím a dobrým pivem. Tam i zpět cca. 15 km.

Ze Stodůlek se mohou pěší vydat vpravo po zelené na Zadní a Přední Paště. Uvidíte kapličku sv. Martina, Panny Marie Pomocné a umrlčí prkna. Zde se natáčela zmizelá Šumava Návrat paštěckých kapliček. Velký Bor - kaple tam i zpět cca. 15 km.

Pustina je místo z natáčení zmizelé Šumavy Doktor na koni. Z Pustiny můžete také dojít po modré na Dobrou Vodu (je to kousek) - Muzeum Dr. Šimona Adlera, kostel sv. Vintíře, pramen sv. Vintíře a úžasný výhled do vnitrozemí.

Březník: Vintířova skála a kaple.

Jak na Poledník ze Slunečné u Prášil pěší i cyklo

Další možností jak na Poledník je z parkoviště Slunečná u Prášil. Opět najdete v mapě bod mimo trasu.

Půjdete přes rozcetí Gruberg, Slunečná, Liščí díry, Předěl, Poledník. Cestou můžete odbočit k nedalekému Prášilskému jezeru, které také najdete v mapě mimo trasu. Délka této trasy tam i zpět je přibližně 15 km.

Jak na Poledník z Prášil (pouze pro pěší)

Poslední možností jak se dostat na Poledník je z Prášil. Možnosti jsou dvě a vždy po červeném turistickém značení.

1. Varianta: Jezerní cesta, Prášilské jezero, Liščí díry, Předěl, Poledník.
  2. Varianta: Z Prášil proti proudu Prášilského potoka k rozcestí Frantův most - na tomto rozcestí odbočíte doleva na zelené turistické značení, opět pouze v období 15.7. - 15.11. Připravte se na strmé stoupání až na vrchol hory Poledník. Od rozcestí Frantův most na vrchol Poledníku ujdete 4,3 km a nastoupáte 360 výškových metrů.

• Modrava

• Nouzové nocoviště Modrava

• Rybárna

• Tříjezerní slať (mimo trasu)

• Mezolitické sídliště

• Javoří pila

• Oblík (mimo trasu)

• Nouzové nocoviště Poledník

• Rozhledna Poledník

• Velký Bor (mimo trasu)

• Parkoviště Slunečná (mimo trasu)

• Prášily (mimo trasu)

• Bizoni v botanické zahradě (mimo trasu)

• Informační středisko Prášily (mimo trasu)

• Archeopark Prášily (mimo trasu)

• Prášilské jezero (mimo trasu)

• Restaurace Rovina (mimo trasu)

• Vintířova skála (mimo trasu)

• Dobrá Voda - muzeum Dr. Šimona Adlera (mimo trasu)